« Aitäh, loomad ja putukad! | Main | Delfi »
1. september 2006
"Rahvuslased" on rahvuse vaenlased
Hakkasin kommenteerija Franzile...
...ühte lauset vastu kirjutama. Ja kiri läks ilgelt pikaks. Nii et teen hoopis uue teema:
Ma ei ole rahvuse vastane! Sa saad valesti aru.
Ma vaid väidan, et eesti rahvusliku identiteedi peamisteks kandjateks on:
* kodune keel,
* ühine kultuur, kombestik, suhtlemisviisid,
* mingis riigis või piirkonnas elamine (kuigi rahvus võib säilida mõned põlvkonnad ka paguluses, kultuurilis-rahvuslike enklaavide moodustamisel kaugemgi).
Mulle on elu aeg selgeks tehtud, et ma olen venelane - mitte et ma oma vene juuri häbeneksin, vene kultuurgi on mulle meelepärane, umbes sama palju, nagu Aapole, keda keegi venelaseks ei pea:)
Kujutan ette, kui jube on, kui indialasest isaga lapsele tehakse pidevalt selgeks, et ta on VÕÕRAS. Mida vittu tähendavad kommentaarid stiilis "mis see mõni sinikas" või "kas me peame siis neegrite ees lömitama". Mingu putsi, värdid, te ise olete päritolu poolest kombinatsioon jumal teab kellest. Kui eesti rahvas oleks näiteks pärast Põhjasõda jäänudki õdesid ja onutütreid, vendi ja tädipoegi keppima, oleks pooled eestlased füüsiliste ja vaimsete hälvetega degenerandid. Praegu tundub, et tegu on eluvõimelise, segaverelise rahvaga, kes põeb küll mõningas kultuurilist puudulikkust, aga üldjoontes on terve.
Mulle isiklikult, vähemalt osaliselt, meeldibki võõras olla. Aga mina olen haige inimene, kosmopoliit ja globaalne kõnts. Paljudele on võõraks-tembeldamine väga valus.
Eesti rahvas on liiga sitas seisundis, et lubada endale võõraviha. Kes tunduvad võõrad, tuleb endasse haarata. Mida te, munnid, arvate, et Ida-Viru venelased lähevad Eestist ära? Või et teil õnnestub nad kuidagi maha tappa, ära mürgitada? Ainus võimalus Ida-Virumaa venelastest "puhastada" on anda kõigile kodakondsus, kes juba siin elavad, ilma keeleeksamita seejuures, soodustada tööhõivet ja inimeste liikuvust, soodustada vene päritolu inimeste hajumist üle Eesti ning eestikeelsete kolimist Narva, Kohtla-Järvele jm EESTI linnadesse.
Ja muu nahavärviga eestlased - mis neis halba on? Nii kui nii hakkavad eesti kapitalistid mujalt odavamat tööjõudu sisse vedama, kogu rahvuslikust retoorikas hoolimata - Eesti riik ja rahvas peaks hoolitsema, et uued tulijad ei moodustaks kinniseid kogukondi, nagu venelased 1980ndatel (enne ja pärast ka muidugi) või mustlased (vist 19. sajandi lõpus), vaid et nad võetaks Eesti ühiskonna normaalseks osaks. Ideaalis on nii, et kõik, kes elavad Eestis, on eestlased.
Tahke ära, rahvuslased.
Hui te teete. Ajate paska edasi verepuhtusest, annate homodele tappa, Eesti kodanike palgataseme tõusu tõttu kutsute riiki ukrainlasi, valgevenelasi, venelasi, varsti ka somaalisid, marokaane, türklasi... Keda te järjekindlalt altkulmu põrnitsete, kui peksa enam ei julge anda. Et voila, ongi kõik tingimused eesti rahvuse väljasuretamiseks loodud. Paari põlvkonna järel olete Eestis vähemusest ja ongi kööga.
Mina olen teiesuguste sigade vastu, kes omaenda tühmuse tõttu tahavad eesti rahvast ära hävitada. Te, niinimetatud rahvuslased, olete oma rahvuse suurimad vaenlased.
PS Kurat, nüüd küll hakkab juba rahvuse-, homo- jne teemast kõrini saama. Miks ma üldse mölisen? Kes mulle kanna peale astus? Miks ma eesti rahva käekäigu pärast nii palju muretsen? Mul kui internatsionaalsel vereimejal peaks ju suva olema:)
Posted by afanasjev at 09.01.06 09:56
Comments
Ma võin ehk arvata, millepärast sulle see korda läheb, ehk samal põhjusel miks ka mulle.
Mul on isiklikult naha- või silmavärvist suva. Sisu loeb. Olgu tegemist neegri või blondi eestlasega, kui on ikka laisk, rumal, harimatu või vägivaldne, ei salli ma sellist isikut nii või naa. (Võib mölada muidugi idiootide suhtelisest hulgast mingi etnilise grupi raames, kuid see pole oluline, neid on igal pool.)
Sellest maalapist, millel Eesti asub, sama nimega riigikesest ning endeid eestlasteks nimetavatest inimestest mul aga suva pole. Põhjus on lihtne - see keele ja kultuurikeskkond on mulle omane, ma olen siin üles kasvanud. Kogu oma olemuse poolest olen ma eestlane, sest ma olen sellest läbi imbunud (olgu mul siis silmad kollast või roosat värvi).
Asju, mis on omased, mis kuuluvad kellegi identiteedi kompleksi koosseisu, hoitakse ikka. Nii minagi, nii sinagi. Sellisel hoolivusel, korda minemisel on tegelikult sama alge nagu ka marurahvuslaste tõekspidamistel. Lihtsalt järeldused ja tulemused on teised... Küsimus ongi, kas inimene oskab mõelda globaalselt, kas ta näeb üldisi (näiteks etnilisi, majanduslikke ja poliitilisi) protsesse ja õpib ajaloost.
Mina küll ei taha, et eestlastega läheks nii nagu liivlastega läinud on... kuid sellise sotsiaalpoliitika (jälgige iibe statistikat) ning jäikade (hirmust kantud) hoiakutega oleme umbes sama kaugel nagu liivlased ca. 200 aasta pärast.
Fakt on, et kultuuri kannab keel, keelt kannab haridus ja inimesed, keda selles keeles haritakse. Vahet pole, mis kuradi värvi nad on, peaasi et räägivad, õpivad ja töötavad ja järgmisi teevad, kes räägivad, õpivad ja töötavad ja järgmisi teevad, kes ....
Posted by: priit at 09.01.06 11:12
Jah, see jäi mul ütlemata, et kui ma ütlen "mustanahaline eestlane on ka täisväärtuslik inimene", siis see ei tähenda vastupidist, et talle oleks nahavärvi pärast rohkem lubatud!
Ma räägin võrdsusest ja ilma eranditeta.
Posted by: V at 09.01.06 13:28
"segaverelise rahvaga"
Aga tõesta ära, et eesti rahvus on teistest rahvustest "segaverelisem". See on muidu nagu Delfi kommentaaride tasemel, kus geneetikast räägitakse küll tihti, kuid mitte keegi ei tsiteeri mitte kunagi genetika-alaseid teadustöid või artikleid.
Ja üldse, peale Põhjasõda mingit väga massilist sisserändu ei toimunud
Posted by: Franz at 09.01.06 13:33
"Eesti rahvas on liiga sitas seisundis"
Kuid ega kohalik venelaskondki hea seisundis ei ole. Näiteks 2005. a. andsid mitte-eestlased 2/3 Eesti rahvastiku negatiivsest loomulikust iibest ja eestlased 1/3. Vastavalt siis mitte-eestlastel -1904 ja eestlastel -1062
Tallinnas oli eestlaste loomilik iive 2005. a. positiivne (+700), muulastel aga negatiivne (-517)
Posted by: Franz at 09.01.06 13:38
"Mida te, m....d, arvate, et Ida-Viru venelased lähevad Eestist ära?"
Noorema põlvkonna Ida-Virumaa venelastest väga paljud töötavad välismaal, näiteks Inglismaal.
Ja üldse, Tallinnas elab rohkem venelasi kui Ida-Virumaal. Nii et ei maksa Ida-Virumaa temaatikat tähtsustada.
Posted by: Franz at 09.01.06 13:43
"soodustada vene päritolu inimeste hajumist üle Eesti ning eestikeelsete kolimist Narva, Kohtla-Järvele jm EESTI linnadesse"
Aga me elame ju avatud maailmas, kui nad ka kuhugi hajuvad, siis ehk laia maailma
Posted by: Franz at 09.01.06 13:44
Kuule, eeskätt ei taha ma midagi muud, kui et mu kodumaal ei diskrimineeritaks inimesi asjade pärast, mis ei ole kaaskodanikele kahjulikud. St nahavärv ei tohi ole põhjus, mille pärast kedagi pekstakse või, vastupidi, eelistatakse.
Samas ma ilmselt võimendan rahvuse ja nahavärvi probleemi üle - peamiselt mõnitavad ja peksavad eestlased oma rahvuskaaslaseid:( Täiesti ilma rahvuslike vmt põhjusteta, öisel tänaval jne.
Kusjuures seda ma võin küll oma kogemustest väita, et endises kodulinnas Tartu on öisel tänaval probleemide tekkimine mitu korda võimalikum, kui öises Brüsselis. Eile jalutasin pea kaks tundi, läbides muuhulgas linnaosi, kus immigrante rohkem kui mujal (Matonge näiteks).
Posted by: V at 09.01.06 14:27
Nojah, ei tahtnud ju mina kedagi välja vihastada või ärritada.
Aga näiteks kogu see integratsioonipoliitika eriti ju ei toimi. Tegelikult toimiv kultuurimudel on ju segregatsioon. Lähiajalugu on liiga ränk, eestlased ja venelased on küllalt erinevad, suurrrahval on hoopis teistsugune maailmavaade jne.
Posted by: Franz at 09.01.06 14:33
Jah. Venelastel on suurrahva imperialistlik mõtlemine (kui Eestis oleks sama palju prantslasi, oleks meil sama häda nendega:).
A need venekeelsed, kes praegu Eestis elavad, need pole enam mingid pärisvenelased. Eks vanema põlvkonnaga on jama suurem, aga noored laulavad karaokebaaris eestikeelseid laule nii mis mühiseb:)
Posted by: V at 09.04.06 10:22